Back in business

Febern är borta. Elma är på banan igen. Lite snuvig, lite hostig, men pigg utav bara tusan. Såå skönt det, ska ni veta! :-)
Imorn blire business igen för mig.  Hälften av min veckoranson på jobbet. Bara två sådana lyxveckor kvar nu, sen börjar allvaret för mig igen. Back in business, nästan som innan Elma kom till världen då.Vad tiden går fort ändå. Samtidigt som det har varit det mest innehållsrika året på länge. Ja, någonisin antagligen. Jag får i alla fall två halvdagar hemma med Elma varje vecka den närmast överskådliga framtiden. Så jag kan hämta på dagis. Det stämmer liksom inte med butiksöppettider, och dagistider av någon anledning. Jag fattar inte hur de har tänkt att det ska gå ihop för folk som inte jobbar en "vanlig" 7-16 dag. Men, man får tydligen skylla sig själv att man har det jobb man har. Nån som har ett annat på lut åt mig kanske? ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0