Att underhålla sig själv.....

....verkar vara något som lillgryn är betydligt bättre på än sin mor. Ganska skönt att hon klarar sig hyggligt själv såna där tiiiidiga morgnar i alla fall. Tur förresten att solen börjar titta fram lite tidigare klockslag så jag inte känner mig lika outsövd längre. Njuter ända fram tills vi ställer om klockan... då får jag väl njuta av kvällsljuset istället! :-)
En morgon vaknade P och jag av att Elma släpade in sängkläder i klädkammaren. tog med sig täcke och kuddar från sitt rum och placerade i en ombonad hög på golvet och lade sig strax där i för att bara mysa. :-)
det dröjde dock inte länge förrän hon ändrade strategi och  släpade in sakerna i vårt sovrum istället, bäddade två platser, räckte pappan hans glasögon och befallde honom därefter att lägga sig bredvid henne. Ibland tänker hon liksom på allt, lillhjärtat vårt ♥.



Själv har jag inte riktigt samma ro att sysselsätta mig. Eller är det helt enkelt så att jag är FÖR bra på det? Vill hinna med MASSOR och lite till och har därför ingen ro att göra någonting ordentligt. Springer runt som en tätting mellan tvätten, blomvattningen, köket, datorn och vad det nu kan vara, för att hinna med så mycket som möjligt på så lite tid som möjligt medan jag kommer ihåg vad det var jag tänkte göra. Det är nog det som är det största problemet förresten; att jag allt för väl känner till min förmåga att glömma vad det var jag skulle göra, så när jag kommer på något att göra så gör jag det på en gång, i samma stund som jag glömmer färdigställa det jag nyss började med att göra för att jag inte skulle glömma bort det..... 

Idag är huvudvärken något lättare. Möjligtvis. Jag försöker inbilla mig det i alla fall. Den är då inte sämre, och den är definitivt inte borta heller, det är det vi kan vara säkra på för tillfället....
Igår eftermiddag fick jag i alla fall trevligt besök och lite avlastning med vardagssysslorna av min kära mor. Hon är bäst på att ställa upp! Ja , det vet ni ju redan, men det tål att nämnas igen... :-)

Det trevliga besöket utökades också med A-K, Elin, Erik, lillmoster och morfar.  Åsså N-J en kort sekund när han kom för att hämta hem sin familj också.   Lite sällskap får en att glömma mycket av ont och självömkan, åtminstone för mig! :-)

Mot kvällningen, när jag var ensam igen, och styrde stegen mot sängen var jag inte direkt på superhumör dock. Peppe hade fortfarande inte kommit hem från sitt jobbevent och jag orkade inte vänta uppe längre, fast jag egentligen ville.....   Som plåster på såren för mig när han väl anlände (jag hade faktiskt inte hunnit somna) deklarerade han att han vunnit en X-box 360 i en frågetävling. (duktig, min karl! ;-)) Hehe, vi som aldrig ägt en spelkonsol. Nu öppnar sig väl en ny värld, kanske kan den få mig att inte flimra runt så mycket här hemma?? På gott och ont i så fall, antar jag... :-)

Igår kom mössan jag beställt åt Elma från dunderbarn Snygg va?! :-)
(Behöver det nämnas att lillgryn är minst lika förälskad i hjärteformer som sin mor :-D)
Ahhh. hjätta på möttan, miiiin mötta sa Elma när hon fick se den! :-)
Bilderna är f.ö. från morgonens bus innan avfärd till dagis.
Elma älskar att leka med katten i mammas mobil :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0