Framåt framåt, tiden går

Idag var det premiär. Vi missade den här hemma, men tydligen föll hon för grupptrycket vår lilla dotter. Uträttade ärende nr 2 på pottan på dagis idag. Ville gra som de andra tydligen. Hehe.... Hemma har hon haft tålamod att sitta max en minut, och den minuten helt utan resultat dessutom. får se om det här var en engångsföreteelse eller om vi är inne på en ny era......

Igår hade vi avslutning på minisimmet. Vi tar en paus i väntan på bebisens ankomst i alla fall. Lillhjärtat imponerade och simmade utan några armringar. Det räckte tydligen med ett par simfötter och kraftigt sparkande för att hålla huvudet ovanför vattenytan vid förflyttning. Dessutom dykförsök, med destination hämta grejer på botten. hon verkligen älskar vatten vårt lilla gryn. Känns lite trist med beslutet att sluta minisimmet, men samtidigt skönt att inte ha varje helg uppbokad på det sätt som varit. Vi får fösöka komma iväg och bada i alla fall, och hoppas att vi  lyckas hålla någorlunda jämna och täta intervall.....

Jag har börjat nedräkningen till lilla minis ankomst märker jag. ± 5 veckor kvar nu. Det har nog ändå inte riktigt sjunkit in, men vi försöker förbereda oss härhemma. Igår kom mormor och morfar med vaggan. Elma ville först ha den i sitt rum, men höll sedan med om att det kanske skulle vara bättre att den stod inne hos mamma och pappa istället. hon påpekar att bebisen ska sova där, och inte hon själv (hon sover ju med mamma och pappa halva natten ändå så ....)
Två veckor till tänkte jag jobba. Om jag orkar. Just nu varierar orken från dag till dag tycker jag. I det stora hela mår jag fortfarande jättebra, men när det gör ont i fogarna blir jag på sånt himlans urkans surhumör att jag knappt står ut med mig själv och tålamodet med andra lämnar lite övrigt att önska det också om vi säger så....

Sen har vi äntligen fått höra Elma kalla sig sjäv vid namn istället för det gamla invanda "hähä". Det har av någon anledning varit Hähä i alla sammanhang kring henne själv i flera månader nu. Och är det egentligen fortfarande, men i helgen sa hon i alla fall: Mitt namn; Elma.  :-).   Hon har lärt sig använda en ny preposition också: Ordet bakom. Bakom bilen, bakom lådan o.s.v.  Vällingen har fått namnet nälling. Farmor har hon pratat om som Majmor och det ploppar upp nya ord varje dag. En härlig utveckling! :-)  


Kommentarer
Postat av: morfar

Tycker synd om lilla Elma, som kan berätta så mycket och gärna numera, men som vi ännu inte förstår till alla delar, trots att hon försöker förklara med både gester och egna ord ;-)

2011-03-08 @ 16:41:27
Postat av: acca

duktiga stora tjejen! laddar verkligen med ord och andra konster för att vara riktigt stor då mini kommer:) ja jag hoppas vi kommer iväg på nå bad tillsammans...rätt ofta iaf.:) kramen

2011-03-08 @ 19:48:32
URL: http://acccca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0