hit och dit och hit och dit....

Jag har då åkt som en liten jojo idag. Inte varje dag jag har bilen, är nog därför det känns så ovant. Först en sväng till Timrå för att lämna pappan som fick skjuts till jobbet med sin arbetskamrat. Sen till dagis och lämna lillgryn, sen hem, vila, lata mig ett par timmar innan det var dags att lasta bilen för en tripp till återvinningen. Sedan off to folktandvården och tandhygienisten. Militärisk dam, dendära. Närmast skräckinjagande faktiskt. Ändå har jag inte tandläkar(hygienist)skräck, men jag kan liksom med ens förstå de som har...... Hon verkade sur över att jag kom dit gravid eftersom hon inte kunde ta några röntgenbilder då. Men hallå- då kan de väl informera om det när de skickar ut kallelse dårå.... En kallelse som dessutom bara dök upp en vecka innan utsatt tid....   jaja, men det blir väl ett nytt besök nästa år då, "för säkerhets skull", som hon sa. tur man har sitt tandvårdskonto, så man kan utnyttja den månadskostnad man betalar någon gång också... eller?... nja, men det känns mer ok att gå en gång till om man slipper betala extra för det i alla fall..... nåväl. Inga nedslag på min tandhygien idag inte. Skönt det också.
hur som helst, väl på väg därifrån kom jag på att jag hade återvinningsprylarna i bagaget, så jag for och uträttade det ärendet innan jag åkte vidare till birsta för lite shopping med kära mamsen. En babymössa till lilla mini och lite strumpor till storstumpan blev dagens fångst. Plus att det gick ned en kopp kaffe och en mandelkrok. Jo, åsså blev det ju en vårblomma till mig, som belöning till mig själv för fin insats hos tandis ;-)....


Sedan vidare och hämta gumsan, som dagen till ära inte gjorde några större protester av stundande hemgång.  fick "baka" färdigt lite med de andra barnen innan vi åkte bara, tror det var det som gjorde susen idag. :-)
Så hemåt då. Och nu har vi kikat på pippi, samt ätit lite extra mellis inann vi ska off till timrå igen för att hämta tillbaka lilla pappan :-)

Ja, mer hinner man alltså inte på en dag ?!....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0