Allting är vitt, vitt, vitt

Det har jag kirrat själv.  Inte snö inte, om ni händelsevis trodde det. Det är trappan som är mitt i en makeover. Härmed skall vagnsstycke och spalje förvandlas vita. Hm. Nåväl, riktigt så enkelt som att kasta en trollformel över eländet är det visst sällan. Man får allt kämpa lite för att få som man vill.... som vanligt alltså.
Jag börjar med innerkurvan. Igår maskeringstejpades det och slipades. Idag har jag slipat mera, tejpat ännu mera och grundat.
SVETTIGT. Får se om täckpappen och tejpen får sitta för mina nyfikna, klåfingriga små godingar,  tills nästa lager färg ska på...................

Vad har hänt mer sedan torsdagens krasch? Tja, min rygg har också kraschat. Igen. :-( Oprovocerat dessutom. Manne mår fint iaf, det är ju huvudsaken det. Jag har också klarat av min första arbetsdag på nya jobbet. Tyckte det flöt på ganska bra med tanke på hur lite jag hunnit sätta mig in i journalsystemet, men nog kan det bli bättre ändå :-). Vi har badat med Stengards på matforsbadet, det har rykt ner några fler trädstammar på gården tacka vara morfar och Peppe, vi har myst med Gurli, mormor och moster,  busat med Hilda och Hugo, Helmer och Nils och säkert hunnit med ytterligare några grejor om jag skulle tänka efter ordentligt.

Imorn ska vi på fotografering för lilleman. Får hoppas att inte bissingarnas genomträngning gör sig alltför påmint då, i så fall blir det nog svårt att få till några nöjda miner.....

Storasyster däckade i soffan kl 17.30 ikväll. Får se hur natten blir, även om jag helst försöker låta bli att fundera på det eftersom jag anar svaret ;-)... Nu ska jag natta mig själv iaf!


Kommentarer
Postat av: mottar

Vangstycke - från besserwisserhåll ;-)

2011-11-16 @ 07:47:25
Postat av: emse

Ahaa, den hade jag inte analyserart, dumt av mig att lita på min hörsel, måste visst researcha bättre till nästa gång men tack min bästa besserwisserpappa :-).

2011-11-16 @ 22:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0