94 år gammal

Idag har vi provat dopklänning på Elma, en riktig släktdopklänning får man lov att säga. Första barnet som hade den var min mormor, för 94 år sedan nu! Sedan har hennes 9(!) syskon, några av hennes syskonbarn, min mamma och hennes syskon samt flera av mina kusiner och kusinbarn inklusive jag och min syster döpts i den. Totalt över 30 personer i alla fall, inte illa! Det blir ju inte dop förrän i sommar så vi får hoppas att Elma inte växer ur den innan dess bara, men jag tror det ska gå bra.



Sen var vi och hälsade på tjejen som bara är en dag gammal!

Lilla Elin sov så sött under tiden vi var där



Stolta pappor!



Jag fick också äran att hålla lilla guldklimpen! :-)

Kommentarer
Postat av: Elina

Vad söt Elma är i dopklänningen! :D

Undrar när jag kommer hem och får träffa lilla Elin, det lär kanske dröja ett tag tyvärr...

Bloggen har blivit riktigt snygg! Inte för att den inte var det förut, men nu är den ju lite orange... ;P

2009-04-26 @ 21:18:15
Postat av: Emilie

Ja det var ju faktiskt BARA för din skull jag valde orange ;-D

2009-04-26 @ 21:29:52
URL: http://floffenskrypin.blogg.se/
Postat av: Elina

Vilken ära! :D

2009-04-26 @ 21:57:19
Postat av: Annika

Haha, på första bilden på Elin ser hennes kind skitstor ut :-P Vill träffa henne nu!!! Kommer på torsdag och då e hon min, bara min!! :D Funderar på hur jag ska smugla hem henne :-P

2009-04-27 @ 16:11:12
URL: http://jagskiterivaddutycker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0